Bare tæer og afsted

I mandags efter en dejlig dag på stranden med lektier og hygge, besluttede vi os for at gå en eftermiddagstur langs stranden.
Vi har efterhånden rigtig god erfaring med bare at trave afsted, vi opdager altid noget spændene på vores vej.
Og så er det altså bare så hyggeligt når vi ikke kender den vej vi går.
Vi tog et lille hygge stop på en af de hyggelige strandbarer/restauranter. Koh Lanta evner virkelig at sørge for hygge og afslappet stemning, lige meget hvor du er.
Se lige, der ligger vi i liggestolene med en kold drink, og bare nyder at se på den smukke strand og vores 4 guldklumper lege i sandet og på den lille legeplads de har lavet bestående af en rutsjebane og en båd.
I modsætning til de andre steder vi har været i Thailand, så er Koh Lanta det første sted, hvor vi ser små legepladser hist og her. Vi er heldigvis så priviligeret at vi har medbragt 4 legekammerater, så der er altid nogen at lege med i sand og vand. De leger simpelthen så godt sammen, selv Rumle får af og til en rolle i legen. Vi kan mærke at de allerede er kommet meget tættere på hinanden her på turen.
Da vi nåede til udkanten af denne strand så vi det hyggeligste fiskeområde, det som en hel tidsrejse, det er så primitivt og så kreativt. En verden så langt fra vores indiustrielle og materielle hverdag i Danmark.
Vi går videre og fik et stykke paradis serveret lige foran os, vi er langt væk fra hoteller, restauranter og kun omgivet af jungle og hav.
Det er et stykke smuk, smuk og smuk strand. Helt uberørt og de eneste fodspor vi ser er vores
Vandet var helt klart og fyldt med liv. Vi gik rundt mellem klipperne, og så lilla små blæksprutter. På billedet over mener Rumle han ser en slange, der var heldigvis et par modige drenge (Victor og Anton) der lige fik identificeret slangen, som var en fed søpølse.
Hygge, leg og en udsigt der er gemt på nethinden for evigt.
På vej tilbage spiste vi aftensmad på den restaurant vi besøgte tidligere på dagen.
Vi nød den smukke solnedgang som Koh Lanta er kendt for, til lyden af Bob Marley og omgivet af hippier og backpackere der bare læner sig tilbage og nyder livet.
Damen der ejer stedet kom lige forbi med en nyrullet joint til os, vi takkede pænt nej og hun fik et chok. – but you have 4 boys, you need to chill.
Tja vi chiller rigeligt, i ren nydelse over at være langt væk fra en travlt hverdag, omgivet af smukke omgivelser, varme og solskin.
Men bedst af alt at have al den tid sammen med vores børn, for den her tid kommer aldrig igen.