De gav alt igen med smil

Primitivt fantastisk ø liv

Den tidlige morgen stod vi klar til endnu et nyt eventyr, vi skulle afsted til en smuk øde ø og leve det primitive og fantastisk smukke ø liv… Vi havde klasket vores ting vores kuffert, og sagde farvel til skønne Kom Pot (Cambodia). Vi skulle med bussen til Kep, så med morgengarn og lidt søvn i øjnene, sad vi og ventede på bussen. Vi ventede en time på bussen, og den time fik Rumle brugt med at bede til Buddha og lunte lidt søvnig rundt. De andre var sat til at lave matematik på en bænk, for det er jo med at udnytte hvert øjeblik vi sidder stille. image

Vi ankom til Kep efter kun 40 minutter, der skulle vi sejle fra. Det var helt vildt at se Kep, for der var store flotte huse på stribe. Der var flotte veje, store flotte skulpturer og store smukke hoteller. image
Vi var helt i chok, for den side af Cambodia havde vi ikke set før! Det viser sig at Kep er der hvor politikere og højtstående politifolk har deres sommerhuse, så der bliver lagt nogle penge i den lille by. Selvom meget var langt flottere end vi har set indtil nu, så var det slet ikke lige så charmerende som alt andet vi havde set. Vi syntes, at de støvede veje med træhuse og den tidsrejse man føler man er på i de byer, er meget mere charmerende.image

Vi gik langs stranden ned mod havnen, hvor vi fandt en båd, der skulle sejle os til Rabbit Island. Efter lidt forhandling om prisen kom vi ret hurtigt med en båd. Vi fandt dog ud af efter, at vi stadig havde betalt overpris selvom vi fik ham 30 % ned. Men pyt, der sad vi og så ud over havet og var på vej til en ægte øde paradis ø. image

Det var kærlighed ved første blik da vi satte vores fødder på øen.image
Det er en lille bitte ø, og der er kun elektricitet fra klokken 18-22 hver aften. Der er intet wifi på øen, så det er sådan en ø hvor man kun skal tænke på at bade, ligge i en hængekøje og gå en tur i den lille jungle der fylder det meste af øen.image
Der er kun omkring fem steder man kan bo på øen og der er ingen butikker, der er kun de små strand restauranter der hører til de små bambus bungalows man kan bo i på øen. Det er det mest romantiske og idylliske sted vi har set indtil nu. Helt afskåret fra verden, og der skulle vi bare nyde alt den skønhed på øen. Det klare vand, palmer, skov, og en helt unik øhygge…

Vi fandt det perfekte sted at bo, og det gav vi endda kun 4 dollars for (og det er for os alle 6) der var tre af de mest nuttede og buttede hundehvalpe i verden, og der var en lille kattekilling. Så det var egentligt ikke til diskussion om vi skulle bo der, for Anton flyttede ind, lige da han så dem. Vi andre syntes, at det kunne vildt hyggeligt at bo samme sted som Anton, så der flyttede vi ind i en lille bambus bungalow lige ned til vandet.

Dagene gik med ren hygge, og det var helt fantastisk at være ved strand igen. Det er så varmt at rejse rundt, så når vi har været væk fra strand, så elsker vi at komme til vand igen.
Så ikke nok med at vi kunne bade i det mest klare vand, så var der plads til at drengene kunne løbe rundt og lege med de små hunde hvalpe. De rå hyggede i de dage og aftener på øen.
imageHende den unge pige der ejer stedet, hun var helt skudt i drengene, og hun legede tagfat og andre lege med drengene i flere timer. Hun er helt sikkert med i samlingen over de mest fantastiske mennesker, som vi har mødt på rejsen. Og dog, det kan være at mikkel ikke er af samme opfattelse. Den søde pige spurgte om Mikkel var 30 % kineser, og en morgen da hun spurgte Mikkel ” you dont eat breakfast ? ” Mikkel ” some times I do some times I dont” Pigen ” but why are you still so fat ? ”
Det var helt fantastisk at opleve en så øde ø, sådanne øer var der jo også i Thailand for 20 år siden, så det er med at nyde dem der er tilbage. Vi gik afsted på jungle tur, og den slags ture går lige i hjertet på vores drenge (og os).
image Vi går der med kæppe, og kigger efter slanger, skorpioner og andet vildt vi skal passe på. Smukke træer snor sig, og lyden af uberørt natur fylder bare ens øre sammen med hygge snak når vi går afsted. Vi kom hen til en vildt smuk lille bitte strand som vi havde helt for os selv, og der dasede vi så resten af dagen.
imageDrengene byggede både af træstammer og kravlede på sten. Mikkel gik på fiske jagt, for vi havde taget grill og mad med.
imageVi fangede dog lige præcis intet, så der kom ikke fisk til maden, men vi fangede andre døde dyr i vandkanten…

Der var ikke eget toilet, men et ret primitivt dele toilet, og bad tog vi udenfor med en skål, hvor vi tog vand fra en stor regn vands beholder. Det var primitivt ø liv på den fedeste måde, og sjovt nok savnede vi slet ikke et rigtigt bad.
Aftener i mørket hvor der var lyde af cikader over alt. Den ene aften mødte vi et ungt tysk par, som vi boede sammen med ved Otres Beach (mega hyggeligt) så vi sad den sene aften i mørket kun med lidt lys fra en lommelygte, med et par kolde øl, frisk ananas og hygge snakkede imens vores guldklumper sov som små sten efter endnu en dejlig dag på øen. Det var simpelthen så hyggeligt at sidde der, og vi nød hvert øjeblik af denne anderledes aften.
Det er lidt sjovt, for vi føler nærmest at det er gamle vildt gode venner når vi render ind i nogen vi har mødt før på rejsen. Det er nok fordi, at man så hurtigt kommer tæt på hinanden som backpacker.

Personalet de sov udenfor under mygge net og hundene var de mest rolige vi har mødt indtil nu, for ikke engang hundene kunne stresse her. Det er bare den rene afslapning og fuldstændig fantastiske omgivelser.

Det var lidt snøft at forlade øen, men så da vi sad der i båden og så den smukke ø forsvinde, begyndte en Fransk backpacker at spille og synge så skønt på sin guitar. Ja, så kunne det ikke være bedre, for dagene på øen havde været et sandt eventyr og nu sad vi der og hørte musik på det åbne hav i en lille longtailbåd, på vej mod nye eventyr….

Og alle skønne oplevelser giver nye ideer og inspiration, så Emil har nu fået øjnene åbent for guitarspil og vil lære at spille… Ja, sådan begynder nye eventyr…