Storby stil... New York

Alene i New York

Alene til New York? Tja, hvorfor ikke? Der er sket så meget på det personlige plan, siden vi kom hjem. Alene den halvanden måned jeg rejste rundt i Asien kun med Anton og Rumle har gjort mig til et meget mere modigt menneske.

Den lange rejse har lært mig så meget.
Nu skulle jeg prøve noget helt nyt. Det var en kæmpe grænse at overskride.

Hvis nogen for et halv år siden havde sagt til mig at jeg med min daværende flyskræk ville sætte mig alene (frivilligt) op i et fly til New York, så havde jeg bare grint og tænk – bullshit! Men det gjorde jeg, og jeg så endda frem til det og var ikke engang nervøs over at skulle hænge deroppe over havet i 7 timer.

Det er både en rejse indad og udad, når man begiver sig ud i verden.

Jeg satte mig ind i flyet, hvor jeg var så heldig at få plads ved siden af en sød og intelligent pige, Anna. Vi klikkede faktisk så godt, at flyet ikke engang var færdigt med at trille ud for at lette, før vi havde delt alverdens detaljer om vores liv. Sådan gik 7 timer i flyet mens vi hang der over havet og strøg forbi Island og Grønland. Vi grinte og snakkede og delte nogle af de mest private ting i vores liv. Vi fulgtes også igennem hele lufthavnen efter landing, og da vi krammede farvel var vi slet ikke i tvivl om, at vi skulle ses i New York også. Hun var nemlig også rejst alene afsted, og skal være i New York i 3 mdr på et galleri.

Så stod jeg pludselig der i selveste New York, og det gav et sus igennem hele kroppen på mig.
Gule taxier, smilede folk og en stemning der føles helt bekendt (fra tv).

Med sommerfugle i maven og ret høj på eventyrslyst stod jeg der og tænkte: ”Det var en rigtig god beslutning, en rigtig god idé, det her…”.

Det er ret dyrt at bo på hotel i New York. Særligt når man lige jeg har rejst 15 mdr i Asien og har vænnet mig til helt andre hotelpriser. Så jeg måtte vælge mellem luksus eller beliggenhed! En beslutning jeg havde være noget i tvivl om. Indtil jeg ankom til hotellet. New York Inn lå et stenkast fra Times Square. Hotellet gav mig endnu mere en stemning af, at jeg var i New York. Den lidt klemte bygning lige midt i alt livet i byen, det lidt skæve værelse og brandtrappen, hvor jeg kunne kravle ud af vinduet, og sætte mig med en cola eller et glas hvidvin og have udsigt ud over byen.

Den første aften gav mig et kæmpe smil på læben, og jeg var slet ikke i tvivl om, at det ville blive nogle dejlige dage.

Næste morgen vågnede jeg i bedste jetlag-stil klokken 5 om morgenen. Gaden var allerede fyldt med liv, og med et stort smil sad jeg der med min donut og min juice og så frem til alle de ting jeg nu skulle opleve i New York.

Hotellet kan du se HER det er booket hos Expedia og hvis man gerne vil bo lige der hvor det hele sker uden det behøver at være luksus, så kan jeg virkelig anbefale det. Vælger man at bo ved lufthavnene, så kan man få meget mere for pengene, men det tager lang tid at komme ind til centrum og hele pulsen i centrum er virkelig fed at mærke.