
Vores børn er beviset på at en lang skoledag ikke nødvendigvis er løsningen på at skabe konkurrence dygtige individer til arbejdsmarkedet. Vi underviste selv vores børn på rejsen, det gjorde vi 2 til 3 timer om dagen. Vores børn har i det år vi rejste udviklet sig fagligt, kreativt og socialt. Samarbejde og lysten til at lære. De kom tilbage til skolen i DK og toppede nationaltesten. Jeg er helt i chok over at Anton i 1.klasse har skoledag tre dage om ugen fra 8.10 – 14.30…!!! Jeg er af den overbevisning, at børn lærer bedst igennem leg, lyst og interesse. Det er en meget lang dag at fastholde et barn på 7 års interesse! Hvornår har han tid til at være barn og lege? (En time i fritter!) Og lysten, kommer den, hvis man beder et barn om at sidde koncentreret hvad der næsten svarer til en fuldtidsstilling for en voksen! Leg er en spontan og frivillig aktivitet, der styrker deres kreativitet, og deres sociale kompetencer. En aktivitet hvor hvor mål og motiv falder sammen. Den kommer af et behov og en interesse i mødet mellem barnet og omgivelserne. Den gør barnet mere nysgerrigt, den giver plads og interesse til ny indlæring. Men hvornår skal Anton lege? #ogsåtidligtisengsåhanerklartilnæstedag #ogfritterkosterstadigdetsamme
Jeg er enig, det er det rene vanvid. Børn lærer ufattelig mange ting gennem leg som ikke kan tilegnes i stramt strukturerede aktiviteter!